Pedagogų kompetencijų tobulinimo programa „Fenomenais grįstas ugdymas“ Vilniaus Jono Laužiko konsultacinio-mokymo centro mokytojoms suteikė galimybę gilintis į inovatyvius, kūrybingus ir integruotus mokymo metodus, grindžiamus realaus pasaulio reiškinių tyrinėjimu. Šis metodas skatina mokinius aktyviai pažinti, tyrinėti, kurti bei taikyti įgytas žinias praktikoje.
Programos metu besigydantiems mokiniams buvo pasiūlyta tyrinėti aktualų ir visiems artimą fenomeną – Odą. Į šią temą buvo pažvelgta iš skirtingų perspektyvų: biologijos, sveikatos, kūrybos bei asmeninės patirties.
Mokiniai atliko įvairius tyrimus ir praktinius bandymus:
- „Pirmas žvilgsnis“ – odos struktūros stebėjimas naudojant skaitmeninį mikroskopą;
- „Temperatūros pojūčių tyrimas“ – odos reakcijos į skirtingus dirgiklius analizė;
- „Odos jautrumo zonos“ – pojūčių įvairovės atradimai;
- „Lytėjimo pojūčių tyrimas“ – sensorinių gebėjimų tyrinėjimas;
- „Spuogai“ – apklausa, duomenų rinkimas, analizė ir rezultatų pristatymas;
- „Odos apsauga“ – diskusijos ir praktinės rekomendacijos.
Šalia tyrimų mokiniai kūrybiškai atskleidė savo idėjas. Jie parengė darbus „Mano odos raštas“, „Mano odos parašas“, išbandė meninę techniką „Cianotipija“. Projekto kulminacija tapo baigiamasis darbas – „Koliažas“, kuriame mokiniai pirštų antspaudų fone formulavo patarimus, kaip tinkamai rūpintis ir saugoti savo odą.
Pagrindiniai šio metodo katalizatoriai – smalsumas bei nesibaigiantis klausinėjimas – suteikia mokiniams mokymosi laisvę. Mokiniai buvo skatinami reflektuoti, įsivardinti aktualias problemas, susijusias su odos priežiūra.
Tokia veiklų visuma ne tik praturtino mokinių žinias apie žmogaus kūną ir sveikatą, bet ir buvo ugdomos beveik visos šiuolaikinės ugdymo kompetencijos, susijusios su sugebėjimu įvardinti ir spręsti problemas, tobulinti kritinį mąstymą, kūrybiškumą bei gebėjimą dirbti komandoje. Fenomenais grįstas ugdymas tapo puikiu įrankiu, leidžiančiu sujungti mokslą, praktiką ir meną į vieną įtraukiančią mokymosi patirtį.
Atnaujinta: 2025-10-10