Mokomasis vizitas į Suomiją

  • Paskelbė : Agnė Songailė
  • Paskelbta: 2025-04-14
  • Kategorija: Renginiai

MOKOMASIS VIZITAS Į SUOMIJĄ

Centro mokytojos Ramunė Stanevičienė, Neringa Gorskienė ir Daiva Mikaliūnienė 2025 m. balandžio 8-10 d. dalyvavo mokymuose Suomijoje, kuriuos organizavo EDU Vilnius, Learning Scoop (Suomija), Kūrybingumo mokykla. Mokytojos išklausė paskaitas apie Suomijos švietimo sistemą, Suomijos švietimo principus ir ypatumus, universaliųjų gebėjimų integravimą į mokomuosius dalykus, fenomenais grįstą ugdymą. Mokymų dalyviai grupėse aptarė ir praktiškai išbandė fenomenų pasirinkimo, mokomųjų dalykų įtraukimo, veiklų planavimo bei mokytojų bendradarbiavimo galimybes. Įdomi ir prasminga patirtis gauta lankantis Vuores, Pikkola, Lempäälä mokyklose, bendraujant su jų administracija, mokytojais ir mokiniais, apžiūrint įvairias ugdymo(si) ir laisvalaikio aplinkas – klases, laboratorijas, technologijų dirbtuves, sporto, universalias ir lengvai pagal poreikį transformuojamas bendrąsias erdves, lauko žaidimų aikšteles.

Refleksija sugrįžus.

Ramunė Stanevičienė:
„Mokomoji išvyka į Suomiją buvo vertinga patirtis, kuri ne tik praplėtė profesinį akiratį, bet ir paskatino permąstyti kai kuriuos ugdymo aspektus. Lankydamiesi įvairiose Suomijos mokyklose turėjome galimybę iš arti stebėti, kaip organizuojamas ugdymo procesas, kaip kuriama mokiniams palanki mokymosi aplinka ir kokie principai grindžia pedagogų kasdienybę. Ypač įspūdį paliko pagarba mokiniui ir pasitikėjimas jo gebėjimu mokytis savarankiškai. Dėmesys emocinei gerovei, lėtas ir apgalvotas ugdymo tempas bei stiprus bendradarbiavimo kultūros puoselėjimas atskleidė kitokį, ramesnį požiūrį į mokymąsi. Taip pat buvo įdomu išgirsti, kaip Suomijoje vertinamas mokytojo vaidmuo – tai viena gerbiamiausių profesijų šalyje, o aukštas pedagogų rengimo lygis užtikrina nuoseklų švietimo kokybės augimą.
Universiteto dėstytojų paskaitos suteikė teorinį pagrindą mūsų stebėjimams – aptarėme Suomijos švietimo politikos principus, inovatyvius ugdymo metodus, daugiausia dėmesio skyrėme fenomenais grįsto ugdymo praktikoms. Dėstytojai skatino reflektuoti, kaip tam tikrus aspektus būtų galima pritaikyti mūsų kontekste. Grįžtame į Lietuvą su naujomis idėjomis, įkvėpti ieškoti būdų, kaip kurti palankesnę,
demokratiškesnę ir mokinio poreikius labiau atliepiančią ligoninės mokyklą. Tikiu, kad ši patirtis prisidės prie mūsų profesinio augimo ir taps paskata fenomenais grįsto ugdymo diegimui.“

Neringa Gorskienė:
„Stažuotės metu turėjau unikalią galimybę iš arčiau susipažinti su Suomijos švietimo sistema. Didžiausią įspūdį paliko tai, kaip kruopščiai ir tikslingai kuriama mokymosi aplinka, jaučiamas stiprus pasitikėjimas mokytojais. Daug dėmesio skiriama ne tik akademiniams rezultatams, bet ir emocinei mokinių gerovei, jų savarankiškumui. Vertinimas orientuotas į mokinio pažangą, o ne tik į galutinį rezultatą. Šalis apsupta miškų, ežerų, tai sąlygoja glaudų ryšį su aplinka, kuris ugdomas nuo mažens.“

Daiva Mikaliūnienė:
„Puikiai organizuoti mokymai ir naudinga patirtis. Džiaugiuosi, kad turėjau galimybę realiai pamatyti Suomijos švietimo stebuklo pamatus, paremtus lygybės ir teisingumo, gerovės, „mažiau yra daugiau“, mokymosi gyvenimui bei mokytojų autonomiškumo principais. Sužavėjo suomių pozityvumas, gebėjimas džiaugtis ir vertinti paprastus dalykus, pagarbus santykis su gamta.“

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas