Vilniaus Jono Laužiko konsultacinis-mokymo centras dalyvauja ES Erasmus plus programos, KA220-SCH - bendradarbiavimo partnerystės bendrajame ugdyme, projekte “Gyvūnų gerovės apsauga mokykliniame ugdyme” (“Protection animal welfare in school education”).
Projekto Nr. 2021-2-PL01-KA220-SCH-000049117.
Pradžia: 2022-03-01;
Pabaiga: 2024-02-28.
Projekto partneriai:
*Wyzsza szkola biznesu i nauk o zdrowiu (koordinatoriai) - Lenkija;
*Kyttaro enallaktikon anazitiseon Neon Kean - Graikija;
*Zwes - Graikija;
*Vilniaus Jono Laužiko konsultacinis-mokymo centras – Lietuva;
*5o Dimotiko Sxoleio Florinas "Theodoros Kastanos" - Graikija;
* Actividades alternativas – Ispanija;
* Opshtinsko Osnovno Uchilishte Dimkata Angelov Gaberot s. Vatasha, Macedonia - Šiaurės Makedonijos Respublika.
Gražiausi pasaulio drugeliai
Edukacijos metu mokiniai pagilino žinias apie nuostabų drugelių ir kai kurių kitų nariuotakojų gyvenimą. Po susipažinimo su drugelio vystymosi ciklu vaikai iš arti pamatė drugelį skirtingais gyvenimo etapais: kiaušinėlius, vikšrus, kuriems iš pradžių tik drąsiausi ir smalsiausi ištiesė delnus „pasivaikščiojimui“, įspūdingo dydžio lėliukes, kurių kokono gijų stiprumą bandė visi, bet neįveikė, ir galiausiai – suaugėlius drugelius, stebinančius savo dydžiu, raštais ir spalvomis. Buvo naudinga sužinoti, kaip drugelių sparnų raštai padeda išgyventi. Pats drugelius auginantis edukatorius papasakojo daug įdomaus apie drugelių ypatumus, auginimą, maitinimą. Nustebino ir įspūdingo dydžio kiti eksponatai: gyvalazdės, skorpionai, vorai. Po edukacijos liko pasigėrėjimas tropinių drugelių spalvomis ir raštais, nuostaba kai kurių egzotinių nariuotakojų dydžiu ir pavojingumu, o kai kuriems vaikams – nugalėta vikšrų ir drugelių baimė...
Šuo - šeimos draugas, sporto ir laisvalaikio partneris
Edukacijos metu mokiniai sužinojo naudingos informacijos apie šuns kūno kalbą, kaip teisingai elgtis su nepažįstamu šunimi, kad neišprovokuotum jo netinkamam veiksmui. Edukatorė pademonstravo, kaip mokyti šuniuką komandų, paklusnumo. Vaikai ir būsimi gydytojai įsitraukė į linksmą Vėtros, Margio ir Rokio pasirodymą.
Mokinių refleksija po edukacijos
„Patiko paglostyti, žaisti su šuniukais, buvo įdomu išgirsti jų gyvenimo istorijas“, „Labai patiko dalyvauti įvairioje veikloje su šuniukais“, „Buvo labai įdomu. Aš pats turiu šuniuką, jis gerai dresuotas, lankė šunų mokyklą. Galėtų būti dar daugiau kliūčių (dresavimo takelyje)“.
Spalio 10 d. Daiva Mikaliūnienė
Pažintis su kaniterapijos pagalbos centro "darbuotojomis" Aire,Tilda ir Brukne
Centras vykdydamas ES projekto “Gyvūnų gerovės apsauga mokykliniame ugdyme” (“Protection animal wefare in school education”) veiklas bendradarbiauja su Santaros klinikų vaikų ligonine ir kaniterapinės pagalbos centru. Centro mokiniai turėjo galimybę pasidžiaugti Bruknės ir Airės draugyste. Taikoma gyvūnų tearapija Vilniaus Jono Laužiko konsultacinio-mokymo centro mokiniams gerina nuotaiką, motyvaciją ir bendrą emocinę būklę.
Susitikimai vyko gegužės 24 d., liepos 5 d., rugpjūčio 30 d., spalio 11 d., lapkritis 22 d. ir gruodžio 13 d.
Apie pojūčių pasaulį: mūsų ir šuns
Susitikimai su gyvūnais visada mokinių mėgstami. Ir nors turime edukacijų su gyvūnais organizavimo patirties, šis susitikimas buvo ypač laukiamas. Susipažinkite – Zea, kavalieriaus karaliaus Karolio spanielė, terapinis šuo. Veslava – Zeos šeimininkė, ergoterapeutė ir kaniterapijos specialistė, galinti vesti kaniterapijos užsiėmimus gydymo įstaigose. Taigi, dviejų profesionalių duetas, dirbantis taip darniai, kad supranta viena kitą iš žvilgsnio ar vos pastebimo judesio.
Po prisistatymo ir susipažinimo – Zea pasisveikino su kiekvienu užsiėmimo dalyviu, sulaukdama paglostymų, mokiniai įsitraukė į dialogą apie šunų jutimus, praplėtė žinias įdomiais faktais, lygino šuns ir žmogaus jutimus. Ypač naudinga buvo sužinoti, kaip tinkamai glostyti, imti šuniuką, netriukšmauti šalia – tokius patarimus, kurie padeda gyvūnui gerai jaustis. Bendravime aktyviai dalyvavo ir Zea: buvo pagrindinė veikėja žaidimuose su spalvingu „parašiutu“, „atrask skanėstą“. Mokiniams patiko ir kiti žaidimai: „atspėk, kas dėžėje“, „meškeriojimas“. Į linksmus žaidimus įsitraukė ir kartu dalyvavę skyriaus darbuotojai. Buvo tiesiog gera, linksma. O kokie buvo paauglių potyriai sužinojome iš apklausos.
Mokinių refleksija po renginio:
„Buvo geras, malonus jausmas glostyti Zea ir bendrauti su ja“.
„Zea atrodė rami, laiminga“.
„Atrodo, Zeai patiko būti su mumis, nes vizgino uodegą ir jautėsi saugiai“.
„Laikydama šuniuką ant kelių jaučiausi puikiai“.
„Sužinojau, kad atsargiai liesti galvą šunims, ir NE – uodegai“.
„Labiausiai patiko „žvejoti žuvis“ ir atsakinėti į klausimus, nes po to gaudavome duoti Zeai po skaniuką“.
„Buvo labai keista pamatyti šunį skyriuje (ligoninės)“.
„Buvo labai ramu, kai Zea leidosi paglostoma“.
Jei galėtų užduoti klausimą Zeai, mokiniai klaustų: „ar neatsibosta būti terapiniu šunimi?“, „koks jausmas būti terapiniu šunimi?“, „ką reiškia būti šunimi?“, „ar pažinojai ir bendravai su Gongu (kitas terapinis šuo)?“, „kaip patinka užduotys?“, „ką užuodi, ar patinka maistas?“.
Į klausimą „Kaip jautėtės su šuniuku? Ar jis jus pradžiugino, ar nuramino?“ 4 mokiniai atsakė, kad nuramino, 3 – pradžiugino, 1- „nuliūdino, nes prisiminiau savo šunį“, 1 – neutraliai.
Šis susitikimas su kaniterapijos specialiste Veslava Citovič-Rul ir jos augintine Zea, terapiniu šunimi, suteikė teigiamos, pozityvios energijos visiems jame dalyvavusiems – tiek paaugliams, tiek suaugusiems.
Daiva Mikaliūnienė
Atnaujinta: 2023-03-28